
Tréningeken soha nem csinálunk ok nélkül egy feladatot sem. A „komoly” feladatok szerepe a tanulság kitermelése. De nem mindegy, hogy hogyan!
- szint: A játék után a tanulságról szó sem esik
- szint: A játék után a tréner elmondja, hogy mi történt, és mi volt a tanulság
- szint: A játék után a résztvevők elmondják, hogy mi hogy történt, ezt a tréner kijavítja a saját látószöge szerint, majd elmondja, hogy szerinte mi volt a tanulság, és elmondja a résztvevőknek, hogy ezt további életükben hogyan csinálják jól.
- szint: A játék után a résztvevők elmondják, hogy mi miért és hogyan történt, majd párhuzamot vonnak a játékon tapasztaltak és párhuzamba vonható élethelyzetek, leginkább munkahelyi helyzetek között. A résztvevők megfogalmazzák (sokan esetleg csak magukban, maguknak), hogy személy szerint a feladat számukra milyen tanulsággal járt, és emiatt nagyobb tudatossággal tudnak majd az ehhez hasonló élethelyzeteknek nekimenni.
Ehhez jó kérdések és tréneri alázat szükséges.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése